Dag 6. Dinant til Chamouille.

Så måtte vi forlade der dejlige hotel lidt uden for Dinant. Det var et virkeligt dejligt sted at bo sammen med Team Rynkeby Bramming/Esbjerg og Ringe. For nogle blev det lidt sent da der skulle hygges lidt med de kendte. Vi fik vinket farvel til Rynkeby om morgenen, og så gik turen ud af byen. Vores stifinder havde lovet ca. 135 km, men dagen bød på 164 km med ca. 23 km/t i snit og omkring de 1300 højdemeter. Turen fra Dinant bød på en hel del bakker som skulle forceres, og så var der tillige vind forfra og fra siden. Det var sgu hårdt. Derfor var der også enkelte som måtte en tur med følgebilen. Til sidst var der dog kun Arne i bilen pga. en defekt. Ved en nedgearing på en bakke opgav hans bagskifter simpelthen gejsten og var ikke til at redde. Det var meget til hans frustration. Han ville så låne en cykel af en af de andre i bilen, men de andre der havde været med oppe at køre ville gerne cykle selv. Hatten af for det. Dagen bragte heldigvis ikke på nogen punkteringer men vores sportdirektør (Leif) havde et styrt. Efter sigende skulle det have set spektakulært ud. Men han fik en kort tur med følgebilen og så var han klar igen. På mange af dagens bakker havde flere brug for hjælp. De skulle lige have en hjælpende hånd for at komme op. Og som vores skiltedreng sagde til mig, så er cykling en team sport! Som sagt så skulle vi have kørt 135 km efter sigende, og det gjorde at mange havde sat deres sind op efter at skulle til byen Laon. Men vores hotel ligger ca. 10 km derfra. Det satte manges sind og humør på en prøve. Men alle klarede turen, og det var helt fantastisk at ankomme til hotellet sammen med Team Rynkeby. Flere af os fik vasket cykler sammen med dem fra Rynkeby, og her på de sene aftentimer fik vi også tilbragt nogle hyggelige timer sammen med dem over en enkelt øl eller to. Dagen tilbragte vi i primært overskyet vejr og med en del vind. Det syntes Oksen fra Visby (Peter) dog ikke, da han er vandt til en del mere vind fra vest! Frokosten var dog vel tilrettelagt, så solen stod højt på himlen på det tidspunkt. Hotellet i dag er virkeligt lækkert. Vi har udsigt til en kæmpe sø, og der kunne nydes adskillige øl på bådebroen. Enkelte fik sig også en dukkert i poolen. Dagens trøje gik til Bente Clausen (B1) som dagens kvinde, da vi er ret imponerede over hendes stil og hvor godt hun er kørende. Imorgen går turen til Paris. Og heldigvis skal vi ikke stå i kø med Rynkeby ved buffetten da de allerede cykler afsted kl. 6. Vi venter til kl. 8.